zaterdag 16 juli 2011

Eerste Feliz Farbenmix

Na vele uren is de jurk eindelijk af!
Voor het eerst na jaren weer via een patroon gewerkt.
Verder heb ik voor het eerst heel dun biaisband gebruikt (12mm).  Tip: Gebruik een kantstikvoetje hierbij, want als je niet heel precies stikt gaat band er makkelijk weer vanaf. Zoals bij mij gebeurd is :(. Helaas ook nog nadat jurk af was, wat het herstellen niet makkelijk maakte. Ik heb de band ook laten doorlopen in de hoeken, na een link die kreeg van Josephine.
Op de borduurmachine heb ik een paddestoel gemaakt, met als ondergaren hetzelfde als bovengaren, omdat ik niet wist hoe het moest. Het was ook de eerste keer.
Ik heb siersteken met de naaimachine gemaakt op de biaisband.
Verder heb ik strikjes gemaakt, die helaas vaak in de plooien vallen van de rok.Hoe dat moet vind je hier: http://jonag.typepad.com/stop_staring_and_start_se/2008/09/hang-on-im-going-to-try-something.html
Tenslotte heb ik ruches gemaakt met een rolzoom aan de onderkant, na eerst veel youtube filmpjes bekeken te hebben.



3 opmerkingen:

  1. Die is erg mooi zeg! En met stippen had ik ook al aan zitten te denken. Geloof dat ik je maar na aap als je het niet erg vind. Vind het leuk zo in 1 kleur met grote en kleine stippen. Wat een schattig dochterje heb je :-) Hoe oud is ze daar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi compliment, dat je het jurkje wilt na maken. Anne is op de foto bijna 18 maanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, als het je eerst gemaakte jurkje is heb je ook wel een groot compliment verdiend! Vind het echt super. Vorig jaar wilde ik eigenlijk de Feliz al maken voor Daphne maar toen kon ze nog niet eens lopen, haha. Denk dat is ook niet echt makkelijk dan.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!