vrijdag 5 augustus 2011

Joelle Farbenmix

Wat een uitdaging is deze jurk! Ik dacht dat ik van deze jurk alleen zou leren hoe je knoopsgaten maakt. Maar dat was absoluut niet zo.

Ronde naden maken is niet zo eenvoudig. En ronde naden op elkaar laten aansluiten al helemaal niet. De volgende keer zou ik bij een ronde naad beginnen waar ze op elkaar moeten aansluiten, zodat de kans dat dat lukt groter word.

4-fase knoopsgaten maken met contourdraad was wel heel eenvoudig.

Verder heb ik een applicatie gemaakt met de borduurmachine, dat is erg leuk om te doen. Je kan er mooi restjes stof voor gebruiken. De roze bloemetjes stof had ik over van de 3-lagen rok.

De biaisband van de 3 lagen rok vond ik zo mooi dat ik de restjes heb bewaard en nu kon ik die voor deze jurk gebruiken. Met de tip van deze site: http://jonag.typepad.com/stop_staring_and_start_se/2008/07/a-little-bias-is-a-good-thing.html is de biaisband waar het bij elkaar komt nu perfect op elkaar aangesloten. Met de kantstikvoet is biaisband weer vastgezet. Dat ziet er veel mooier uit dan ik bij de rok heb gedaan. Er is dus vooruitgang te zien in mijn naaiwerk :).

Ik heb de rok ook versierd met satijnband en daarop siersteken maken met kantstikvoetje voor de vierkantjes en een gewoon voetje voor de hartjes. Omdat het een dunne stof is, heb ik wel versteviging hierbij moeten gebruiken.

Ik vind de achterkant van het jurkje heel erg mooi. Ik zal de volgende keer bij een druk stofje ervoor zorgen dat ik dan de versieringen wat rustiger houd: Niet meer alle kleuren van de regenboog. Al hou ik wel heel veel van Olilly.

Het jurkje draagt wel fijn voor Anne, want zit lekker ruim, en kan heel makkelijk aan en uit door elastiek aan de zijkant.



Joelle Farbenmix

1 opmerking:

  1. Hoe zet je biaisband aan met een kantstikvoetje? Ik heb het ook, maar ik vind mijn draai er blijkbaar toch niet goed mee... tips mogen altijd :)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!