vrijdag 6 januari 2012

Aangepaste Modkid: Addison

De verjaardagsjurk voor Anne is eindelijk klaar!!





Hier een actie foto (nog zonder knopen):

Addison modkid, Patty Young

En een detail foto, van roesjes en knopen:


Het is een patroon van deze site:  http://modkidboutique.com/Addison.html. Ik koos voor dit patroon omdat het echt een feestjurk is zonder rits. Iets wat mij moeilijk lijkt en veel werk om te leren
Maar zoals je op bovenstaande foto's kan zien heb ik hem aangepast. (De lengte was al zo lang). Het schouderstuk is namelijk te smal in maat 2T voor Anne en  daardoor kon ze niet bewegen in de jurk met mouwen. Ook was de chest maat te smal en daardoor kwam jurk niet over de schouders. Ik heb wel 9 cm toegevoegd, door aan de onderkant van het voorpand een extra rechthoek van  6 cm vast te naaien aan elke kant. Na veel zoeken kwam ik samen met vriend op de volgende site op de oplossing voor de afwerking van de armsgaten: http://www.etsy.com/listing/73425830/jemima-party-dress-pdf-sewing-pattern. Hierdoor word het rimpel effect juist versterkt. Was wel veel werk, want ik heb rimpelstrook eerst gevoerd, zodat beide kanten hetzelfde zijn. Daarna beide kanten doorgestikt met een kantstikvoetje en toen pas gerimpeld met een speciale voet. Om het een geheel te laten worden heb ik aan de onderkant net zo'n strook gemaakt. Omdat de strik ging vouwen onder de armen heb ik die daar nog vastgenaaid op mijn toegevoegde lapjes.
Ik had eerst wel een ander type rimpelstrook aan de armsgaten gezet, maar die ging trekken bij doorstikken. Omdat het armsgat naar buiten toe steeds smaller word. Zie onderstaande foto, links:


Ik vind het bovenstuk nu ook mooier dan met mouwen, zie onderstaande foto:




Al met al heeft het mij heel veel moeite gekost om de jurk af te krijgen. En mijn vriend want die zorgt altijd dat rimpels gelijkmatig worden verdeeld en zet het vast met spelden. Zodat ik het alleen hoef te naaien. Dat is wel heel lief. Ik vind deze jurk nog mooier dan Feliz die ik heb gemaakt. Helaas zal mijn schoonmoeder deze jurk niet meer zien omdat ze eerste kerstdag is overleden. Ik mis haar enorm.

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie jurk is het geworden! En wat leuk dat je vriend helpt bij het maken ervan....

    Ik wil je ook nog veel sterkte toewensen. Weet hoe moeilijk het is om een dierbare te verliezen.

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met het verlies van je schoonmoeder.

    De jurk vind ik prachtig, de stoffencombi is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhhh wat een mooie jurk!!!

    Heel veel sterkte met het verlies van je schoonmoeder!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende jurk heb je voor haar gemaakt! Knap dat je het patroon op best veel punten hebt aangepast, maar de jurk er alleen maar mooier van geworden is!

    Heel veel sterkte met het verlies van je schoonmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superleuke jurk! Deze kleurtjes staan ook prachtig bij haar donkere haar. Lief meisje ook, zeg! Knap dat je het allemaal zo hebt aangepast, mij zou de moed een beetje in de schoenen zakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super wat een leuke jurk zeg! Denk als de Feliz je eerste is moet ik toch een kijken wat je nu allemaal wel niet maakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!