dinsdag 29 mei 2012

Halsopening veranderd bij gekocht T-shirt.



Ik had een T-shirt voor Anne gekocht en bij het passen thuis paste haar hoofd niet door de opening. Anne was helemaal weg van het T-shirt, want er staat een poesje miauw op zoals Anne het zegt. Dus ik nadenken, totdat ik deze simpele oplossing bedacht.

Je vouwt een memoblaadje dubbel. Knipt er deze vorm uit.


Tekent het dan over op het T-shirt in het midden op de achterkant. Knip het dan uit.


Dan heb ik gekozen voor kant en klaar satijn biaisband. De uiteinden met vuur dicht geschroeid. Daarna vast genaaid, voor de zekerheid op het T-shirt extra dikke steek. Klaar is Kees, maar werkt helaas alleen bij meisjes. Het gat had wel kleiner gemogen, want nu is opening voor hoofd groter dan de breedte T-shirt.



5 opmerkingen:

  1. Wat is het toch praktisch om handig te zijn met de naaimachine! Anders had het shirt waarschijnlijk geruild moeten worden, met een verdrietige dochter tot gevolg, nu kan ze het met plezier dragen.
    De Lilly skirt die je maakte is ook een schatje!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie oplossing! Blije dochter.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super idee! Die ga ik onthouden, bedankt voor de tip! Leuke dingen maak je!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!