vrijdag 20 juli 2012

poppen jurkje en tuin


Ik heb bij http://www.wollyonline.com/goodnight_girl.asp een patroon besteld. Die kan ik echt  aanraden. Ik heb nu het beleg van patroon 2 aan de onderkant drie cm verlengd i.v.m. naadtoeslag en de lengte van het bovenstuk. Bovenin heb ik het beleg recht gemaakt. Vervolgens twee rechthoeken geknipt: een van 100 cm bij 14 cm en de andere 100 cm bij 16 cm. Tenminste dat was de bedoeling, maar door een rekenfout had ik i.p.v 100cm, maar 50 cm. Daardoor heb ik nu extra naden, die ik wel leuk vind staan. Op deze rechthoeken heb ik onderin een rolzoom gemaakt en bovenin gerimpeld. De bandjes zijn per ongeluk wat lang, daardoor valt het jurkje ruim. Trekt wel makkelijk aan. Ik heb aan de achterkant drukkers van onder tot boven, zodat Anne het zelf kan aantrekken en uittrekken. De jurk past bij Anne's verjaardagsjurk: http://mamadeborah.blogspot.nl/2012/01/aangepaste-modkid-addison.html Ik heb het alleen veel eenvoudiger gehouden. Ik wilde eerst wel nog wat extra versieringen, maar dan word het te druk. Ik heb ook een haarstrikje gemaakt, zie voor instructie: http://jonag.typepad.com/stop_staring_and_start_se/2008/09/hang-on-im-going-to-try-something.html



Ik heb bij veel blogs tuin foto's gezien. Aangezien de pop al in de tuin stond, dacht ik: ik kan wel foto's van onze tuin laten zien. Op dit moment kunnen wij heerlijk genieten van pruimen. Vorig jaar waren het er 8 en dit jaar een hele boom vol. Je moet alleen wel vlug zijn anders eten de wespen ze op. De aalbessen en bramen zijn nu net klaar. Ik hoop volgend jaar dat de kiwibes gaat bloeien. De druif begint ook hard te groeien. Vorig jaar geplant en nu al 2 trosjes. Ik had ook 1 perzik, maar die heeft Anne vroegtijdig geplukt. Anne houdt namelijk heel veel van fruit.











7 opmerkingen:

  1. Prachtig dat poppenjurkje!
    En je tuin ziet er ook heel gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief jurkje en mooie plaatjes uit de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk jurkje. Jullie pop heeft geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn hè, om het fruit zo van de boom of struik te plukken! Eet smakelijk. Mooi poppejurkje maakte je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke poppenjurk. En de tuin wat is die geweldig zeg. Heerlijk, fruit uit je eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel lief! Vorige week zag ik jullie in de trein, ik herkende Anne aan haar mooie jurk!

    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!