maandag 16 juli 2012

Poppen kleertjes model Ivy en 4114


Bij de Bizzkids 4114 wilde ik graag een poppen kleedje. Ik had nog wat roezel over en ben aan de slag gegaan met dit patroon:http://www.wollyonline.com/goodnight_girl.asp Ik heb niet alle roezels gebruikt, omdat eerst eens wilde testen of ik een patroon kon aanpassen. Dat is aardig gelukt. Wel wat verbeter punten: niet doorstikken aan de roezel kant en aan de achterkant zitten de drukkers niet in het midden. Bovenstuk mag ook wat wijder uitlopen vind ik.





Voor het eerst met kam snaps gewerkt, van kleurenmix.nl Na een YouTube filmpje ging dit erg makkelijk. Ga ik zeker vaker gebruiken. Bij kleurenmix stopt Lilian altijd een leuk cadeautje bij je bestelling. Nu heb ik super gave rendieren tricot erbij gekregen. Heel erg bedankt nog daarvoor.




Bij de Bizzkids top zou ik eerst nog een korte broek maken, maar door het weer werd het een Ivy van Farbenmix. Bij Petra van http://pigje.blogspot.nl/ heb ik het patroon gekocht. Hierna heb ik het poppenpatroon aangepast. Ik heb geen borduurtjes gebruikt, omdat ik wilde testen of het patroon klopt. Achteraf heb ik gesmokkeld bij de buik en rug naad, want de broek viel wel heel smal. Ik heb de pijpen 1 cm korter gemaakt en de boog wat minder extreem. De biaisband ging moeilijk erom heen, omdat het zo'n klein stukje is. Daarom heb ik eerst geregen. Doorstikken heb ik met een siersteek gedaan, zodat het nog een versiering heeft.





4 opmerkingen:

  1. Super gedaan! Leuke pop is dat trouwens, nog niet eerder gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ggeweldig mooi en het popje zelf is ook zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!