zondag 13 januari 2013

Disney gordijnen



In de vakantie zijn we om beurten ziek geweest. Toen Anne ziek was, had ik ineens veel tijd. Ik ben gelijk begonnen aan de zolder. Ik heb mijn moeders spullen bekeken en veel weg gedaan. Ik heb nu drie dozen over, waardoor alles in de hoeken van de zolder past. Daarna zijn we naar Kwantum gegaan en hebben we een katoen met prinsessen gevonden. Anne is helemaal weg van prinsessen. Anne vindt zichzelf ook geen meisje meer, maar een prinses.

Het katoen is grof geweven, waardoor er rek inzit. Ik heb het voorgewassen en met een stoomstrijkijzer gestreken. Desondanks is het een moeilijke stof om gordijnen van te maken. Het korte gordijn was goed van lengte. Er zaten wel markeerstrepen op, dus ik heb hem gewassen. Hij is zelfs de tweede keer gekrompen.

Ik wil graag de zolder nog verder afwerken. De balken moeten weer geschuurd worden en dan ge-olied. Kozijnen amandel wit maken. Plinten vastmaken en oliën. Voor een kastje heb ik al nieuwe knoppen besteld. Dan moet er nog een kledingkast komen. En ik vind dit onderstaande bed helemaal geweldig. Ook omdat het een tweepersoonsbed kan worden.

Maar voor Anne hoeft alleen haar bed op getild te worden en dan is het perfect, want ze wil er graag slapen. Ons prinsesje slaapt nu ook als prinses met jurk, vleugels, kroon, staf en glitterriem. Straks ga ik haar wel verlossen van de vleugels, want praten met een vermoeide peuter heeft geen zin.

HEMNES Onderstel slaapbank IKEA Bed inclusief lattenbodem. Bank, 1-persoonsbed, 2-persoonsbed en opberger in één.

5 opmerkingen:

  1. Waar ziek zijn al niet goed voor is.Heerlijk opgeruimd en een super leuk gordijn...succes met je andere plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooo prinsessendochters ;-) de mijne heeft dat bed en het is za-lig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi gordijn! Voor een echte prinsses.
    Ook een mooi bed ( ik heb hem op zolder staan en mijn meiden delen ook zo'n bed bij hun vader.) hij valt in de smaak bij kleine meisje die in hun dromen trouwen met gruffallo's en droomprinsen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heey ik vind dat bed echt heel leuk wil hem zelf ook maar me kamer is te klein groetjes tessa uit je klas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heey ik vind dat bed echt heel leuk wil hem zelf ook maar me kamer is te klein groetjes tessa uit je klas

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!