zaterdag 23 februari 2013

Odilia Farbenmix 98 -104


Dit is alweer de derde keer dat ik het Odilia patroon maak met paspel-band. Ik heb hem weer 8 centimeter korter gemaakt. Ik heb nu ook maar 2 delen in rimpel gedeelte van de ballonrok zitten i.p.v 3. Bij 3 delen met alleen ballonrok is het rimpelen al lastig, dus met een kort rokje erbij niet te doen.  Het korte rokje is 3 cm korter dan waar de ballonrok eindigt. Ik heb voor het korte rokje het patroon van Odilia gebruikt, alleen een hoek van 50 graden toegevoegd. Als ik hem weer maak, dan wil ik een kleinere hoek en alleen aan de zijkanten van de rok. Nu zit er ook een extra hoek in het midden, voor en achter.


Anne is erg blij met de rok en de verjaardags-laarzen. Anne werd gisteren alweer 3 jaar. De legging heb ik ook al vorige zomer gemaakt. Ondanks dat hij veel gedragen wordt, blijft hij er als nieuw uitzien. De legging past ook overal bij. Veel plezier heb ik dus wel van de legging, maar hij is niet foutloos. Want bij de tailleband sluit het stiksel niet precies aan. Wat ergens wel handig is, want nu weet ik wat achter is. Ik moet vaker gaan oefenen met tricot.

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooi rokje, en prachtige laarzen heeft Anne! Nog van harte met haar verjaardag.
    Groet, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je dochter! De rok is leuk met de extra laag er overheen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke rok, lekker vrolijk!

    Gefeliciteerd met de verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige rok en knap hoe je het opgelost hebt, het resultaat is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi setje zo zeg met het spijkerjasje en de laarsjes! Heel mooi gemaakt weer!

    Groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijk rokje is het geworden. Ontzettend leuk met de legging laarsjes en spijkerjasje.

    En natuurlijk gefeliciteerd met de dame :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie rok is het geworden. HEt staat je dametje super eigenwijs met dat jack en die laarsjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw mooi voor mekaar gekregen zeg!! trots op je xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!