zondag 24 maart 2013

Circle Flounce Dress 3T


Ik heb voor de tweede keer deze cirkeljurk gemaakt. Ik ben er echt weg van! De achterkant kon mooier, en na het zien van een bericht van Christel, ben ik met lussen aan de slag gegaan. Waarschijnlijk kan je lussen beter met de hand maken, want dit was niet eenvoudig op de machine. Ik heb voor de lussen, piping en onderaan de jurk, 12 mm satijnbiasband gebruikt. Zelf piping maken was erg makkelijk, alleen was mijn touw erg dun, waardoor het een heel subtiel randje is geworden. Ik heb de jurk gevoerd met wat stuggere stof, waardoor de jurk wijd valt.

 

Het draaien wordt natuurlijk met veel plezier geoefend.
Hier nog een boven aanzicht van de cirkeljurk:


En een plaatje met mijn speelgoed van vroeger en van Anne nu, om te laten zien hoe groot de cirkel is.


Knoopjes en bias komen van www.etsy.com. Stof van kantjeboord.



12 opmerkingen:

  1. Mooi! Het staat haar prachtig!
    En zo een zwierkleedje zal vast en zeker in de smaak vallen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, wat een supervrolijk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke meiden kleding heb jij gemaakt. Ik heb door je blog gebladerd. Je stofjes zijn super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ein wunderschönes Kleidchen! Tolle, fröhliche Farben, sehr schön!

    Liebe Grüße,
    Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk jurkje van een vrolijke stof! Zo te zien is ze er ook heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie zwierjurk, lekker wijd, dat zal ze wel super vinden! Wat een vrolijk stofje heb je gebruikt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooh, wat een heerlijke swierjurk. Je dochter straalt er echt in. Leuk bedacht dat speelgoed op de jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed opgelost met die lussen/knoopjes!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig!!Een echte draaijurk van een heel mooi en vrolijk stofje!!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!