zondag 22 december 2013

Kerstboom voor Barbie


Het Barbie huis moest ook een kerstboom. Met wat een lapje stof, vulling, kralen van de Tigerstore en lichtjes van het Kruidvat ging ik aan de slag. Wat een karwei om al die acht lichtstrengen vast te krijgen, maar dan word het wel een stuk echter. Het patroon heb ik van hier:  http://www.thesewingdirectory.co.uk/fabric-christmas-tree-project/.



Hier nog een close-up waar je kralen goed kan zien.


Was niet makkelijk te fotografen want  Anne wilde graag spelen. Maar toen we na discussie een nieuw spel bedachten vond ze het leuk. Zij maakte telkens een decor die ik mocht fotograferen en zij keurde de foto.

Voor wie een vlugge kerstboom wil raad ik aan om gewoon kerstkaarten te maken. De leerlingen hadden na 1 uur de mooiste kaarten, hieronder een paar voorbeelden:



De kerstboom is gemaakt met vierkantjes van 3,5 cm; 5 cm; 6,5 cm en 8 cm. Hier kan je zien hoe je moet vouwen: http://www.knutselidee.nl/kerst/kerstboomvouwen.htm Ik heb zelf een betere handleiding, maar weet niet hoe die online moet. De kerstster is van theezakjes met vierkanten van 4 cm. Gewoon vlieger vouwen. Wie op Sancho zit kan natuurlijk altijd een pb sturen dan mail ik een uitgebreide handleiding met nog meer soorten kaarten.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!