donderdag 5 juni 2014

Liebster award

Heel erg bedankt Aafke, Annemieke en Els voor nomineren van mij voor de liebster blog award. Sorry dat ik laat ben. Maar hier dan antwoorden op al jullie vragen.



Ik ben de moeder van Anne, mentor, wiskunde docente, rekendocente en natuurlijk een vrouw. Vroeger heb ik de huishoudschool ook wel IHNO gedaan en daar heb ik naailessen gekregen. Die ik erg leuk vond. Ik heb daar veel extra opdrachten gedaan. Voor mijn neefje heb ik zelfs met mijn moeder een overhemdje  gemaakt. Ik vrees alleen wel dat hij roze, paars en mint groen was. Misschien heeft mijn zus nog wel foto’s van die tijd.

Daarna heb ik jaren niet genaaid. Tot dat ik in 2011 voor Anne traphek-beschermers heb genaaid en gordijnen voor bergruimtes op zolder. Dit ging zo goed op de naaimachine van de buurvrouw dat ik een nieuwe wou en dit blog begon om heel veel jurkjes en rokjes voor Anne te naaien. Meestal de Lily skirt want dat rokje staat leuk en is zo klaar. Ik mag hem jammer genoeg nietmeer maken van mijn vriend. Ik leer mezelf nu alles via internet en Sancho.

Mijn uitdaging zit in blinde rits in een jurk met voering. Als iemand een idee heeft in welke volgorde je moet werken dan hoor ik het graag. Het tweede wat ik wil is kleding maken voor mezelf. 

Op mijn naaitafel ligt altijd veel troep, omdat ik naai op de eettafel. Ik vind Ollily en pip erg leuk vanwege de kleuren en dat zie je terug in wat ik naai. Ik vind het blog van Collie Collie erg leuk, omdat ze heel goed kan uitleggen, mooie stoffen gebruikt, leuke siersteken gebruikt, veel kantjes, veel roezels en zo goed verhalen kan opschrijven.

De blogs die ik leuk vind om te volgen zie je rechts op mijn blog. Ik ben nu bezig met ABC 118, Pauline uit zelf gemaakte kleertjes een circle flounce dress. In mijn hoofd wil ik nog veel meer maken. Mijn meest  favoriet blog bericht is met mijn eerste jurk die ik maakte: Feliz. Daar heb ik mijn eerste volger gekregen. Lilian vankleurenmix. Een hele lieve vrouw.

Mijn droom gaat waarschijnlijk dit jaar waar worden want ik ben 10 weken zwanger. Twee kinderen lijkt me heerlijk, maar ook zeker wel even wennen straks. Een andere droom is een keer een wiskunde methode schrijven.



Voor alles gaat Anne. Ik geniet ontzettend van haar. Ze is lief, grappig, geduldig en wil alles weten. Ik vind het ontzettend knap dat ze hele lego friends auto’s in elkaar zet.

Ik eet graag pannenkoeken buiten, zonder wespen. Ik hou van de lente omdat het dan vaak lekker warm is en er veel bloemen zijn. Omdat ik niet van hitte houd ga ik graag naar de bergen. Ik ben graag buiten en tuinier ik graag. Ik ga dit jaar zelfs een groente tuintje beginnen. De zaden zijn al echte plantjes aan het worden.

Ik ben een perfectionist en wil dus alles goed doen. Toch hoop ik dat Anne wat meer kan genieten van actie dan resultaat. Helaas lijkt ze wel op mij.

Wenen zou ik graag nog eens bezoeken, want het is een hele mooie stad alleen vorig jaar heb ik niet alles kunnen zien door de hitte.

Ik heb geen lievelingsmuziek. En word blij van heel veel liedjes.

Ik draag zelf graag broeken met een t-shirt. Omdat ik dan niet hoeft na te denken als ik buk of op mijn bureau zit. Ik voel mezelf mooier in een rok of jurk.

Lievelingsfoto omdat ze zo lief aan het spelen is:


Ik heb geen huisdieren. Ik ben namelijk allergisch.

Boven aan op mijn verlanglijstje staat dat ik nog lang mag genieten van mijn familie en vrienden.

Ik vind het moeilijk om blogs aan te wijzen voor de blog award. Want ik geniet van zoveel blogs en wil niemand te kort doen.

Liefs, Deborah




6 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke blogpost heb je geschreven! Leuk je beter te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend leuke blogpost heb je geschreven! Leuk je beter te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk nieuwtje geef je prijs! Proficiat met een tweede spruit op komst!
    Liefs Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat leuk! Van harte gefeliciteerd met die kleine frummel in je buik!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie uitleg, en vooral gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk beleef je er veel plezier aan en wat zal Anne blij zijn dat ze grote zus wordt.
    gr ria

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!