maandag 13 oktober 2014

Lilly skirt 7+ 8+ 9


Anne met rok en ik ben hier 26 weken zwanger.



Anne met rok en shirt met flockfolie zelf gemaakt.


Alle drie de rokken.

Ik heb af gelopen zomer weer de Lilly skirt gemaakt van Boo design's. Ik ben echt weg van dit patroon je kan de rok vlug maken en eindeloos mee variëren. Ik heb ondertussen wel een paar cm in de lengte toevoegt en 4 cm in de taille.

De vorige versies kan je hier zien:
Lilly skirt 1
Lilly skirt 2
Lilly skirt 3
Lilly skirt 4
Lilly skirt 5

Het shirt is ons eerste probeersel met silhouette cameo volgens deze link: http://www.doodlecraftblog.com/2012/07/my-little-pony-tee-shirt.html. Gekregen van mijn vriend voor mijn zwangerschapsverlof die over vier weken begint.

Voetjes:
Omdat ik veel moe ben door de zwangerschap heb ik de rokjes met veel handige hulpmiddelen gemaakt:

                    
Rimpelen met touw : voetje met gaten.


Doorstikken met kantstik voetje.



Paspel voetje.


Biais voetje.


Keurige biais in enkele minuten. De blauwe draait alleen beetje dat was hele soepele satijnbiais zonder stijfsel.

Tip voor taille band:
Ik strijk eerst de omslag en teken in de hoeken een streepje voor de lockmachine bij de omslag, zodat knik goed kan locken.


Eerst vouw ik hoekje om van omslag, zodat die niet weg gesneden word door lockmachine. Ik lock tot de vouw.


Daarna sla ik hoekje terug en draai lapje recht voor de lockmachine en ga verder.


Hierboven zie je dan afgewerkte tailleband.



2 opmerkingen:

  1. Schattige rokjes en wat leuk die silhouette cameo. Gefeliciteerd met je zwangerschap.Leuk om weer eens een berichtje op je blog te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke collectie heb je weer gemaakt en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!