vrijdag 17 oktober 2014

Stokke newborn hoes + tutorial












Ik heb voor onze kleine jongen in mijn buik meerdere stokke newborn hoezen gemaakt m.b.v. patroon van de hippe uil. De komende tijd zul je dus minder jurken/ rokken en meisjes kleuren zien :).  Ik heb een klein beetje veranderd  aan het patroon zodat het van dubbele stof is en alle naden zijn afgewerkt. Zodat niet elk vlekje door de lagen stof gaat en het vaak gewassen kan worden. Hoe ik dat gedaan heb zie je hieronder. 

Kraamcadeau

Dit is de hoes uit het voorbeeld.


Bovenstuk patroon gele stuk is wat ik gemarkeerd heb op de stof.


Bruine lijnen heb ik genaaid met dubbele stof en hoekjes in geknipt. Afstand is 1 cm.


Daarna omgekeerd en gestreken en door gestikt.


En afgewerkt met de lockmachine.


Midden stuk. Gele stukken heb gemarkeerd op stof.


Bruine lijnen heb ik genaaid en daarna de hoeken knippen gegeven.


Daarna omgekeerd en gestreken. Je kan nu ook doorstikken.


Daarna randen afgewerkt.


Onderstuk van dubbele stof verstevigd en knoopsgat gemaakt.


Afgewerkt.


Zijstukken gele heb ik gemarkeerd op de stof.


Verstevigd en bruine lijn genaaid en hoeken ingeknipt.


Omgekeerd de stof en gestreken. Doorstikken kan je nu ook doen.


Af gewerkt met de lockmachine.


Hier kan je zien hoe de stukken aan elkaar genaaid worden. Tip stik zijkanten nog niet door zoals ik hier onderaan heb gedaan. Naai de rode lap tot onderstuk en leg het dan opnieuw tegen elkaar met hele langzame snelheid vanwege de knik. Daarna kan je weer doorstikken.


Hier zie goed hoe mooi de binnenkant is.


Elastiek erin en je bent klaar.





3 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Een jongen erbij. Jongens zijn ook helemaal de bom om voor te naaien hoor! Met een beetje zoekwerk zijn er echt ook hele leuke patronen voor jongens te vinden.
    Succes met het naaien voor jullie toekomstige zoon.
    Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben bezig met een hoes... maar heb je hier een patroon voor zie ik? Arina

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!