vrijdag 12 december 2014

badcape baby



Verveelde ik me bij het zwangerschapsverlof van Anne. Nu vliegen de dagen om. Ik zag in het babyboek van Anne dat ze bij de eerste foto gewikkeld was in een badcape. Dus die moest ik vlug maken. Ik heb een lap 75 cm - 75 cm gebruikt en muts is een rechthoekige gelijkbenige driehoek waarvan 2 benen 35 cm zijn. Hoeken zijn afgerond vanwege biaisband. Vlug was het niet. Vele pluizen later, uren borduren, naaimachine slopen en zelf repareren was het af. Want naaimachine gaat pas in onderhoud als ik bevallen ben.

Anne wou heel graag in ledikant slapen, dus we hebben een wieg gekocht. Voor op onze slaapkamer. Na een aantal weken ledikant omgeruild met peuterbedje. Nadat Anne een nacht in peuterbedje had geslapen , miste ze haar eigen kamer en nu slaapt ze weer op de goede plek. Zoals gebruikelijk lost het probleem vanzelf weer op.

Marijke van Soest was zo lief om de octopus te verkopen die ze zelf had gemaakt. Ik kan helaas niet haken.

Nijntje knuffel is de eerste knuffel die Anne niet afpikt. Want ze heeft al een eigen nijn en die is beter. Helaas lijken ze wel veel op elkaar. Nijn is Annes lievelingsknuffel.




Bij de laatste handdoek was ik het borduren zat. Toch is dit samen met de vis de mooiste handdoek.


Vrolijke set op de verschoningstafel.





5 opmerkingen:

  1. Zo mooierds allemaal!!!
    Ik ga er geen maken, want ik heb ze bij Louise ook eigenlijk niet gebruikt :p
    Ik vond die snel te klein ;)
    Maar ik vind ze wel super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke dingen heb je gemaakt, vrolijke kleuren! Succes de laatste weken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie zijn er helemaal klaar voor!
    Veel succes met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige doeken, mooie kleuren en de borduurtjes maken het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi geworden. Ziet er tip top uit!! succes met de laatste weken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!