woensdag 8 juli 2015

ABC 118



Anne 5 jaar
Voor de tweede keer de ABC 118 gemaakt nu maat 116 en lengte maat 128, toch valt hij nog kort. Anne heeft dit stofje zelf uitgezocht. Wat is ze veranderd in 2 jaar tijd. Het jurkje heeft me wel meer dan een jaar tijd gekost om af te maken. Ik had hem vorig jaar al geknipt en de paarse delen in elkaar gezet.

Anne 3 jaar

Vorig jaar had ik juffendag vergeten. Met als gevolg dat Anne als enige niet verkleed kwam maar wel in bovenstaande bloemenjurk. Dat zou mij dit jaar niet overkomen een treurig kind. Dit jaar heb ik uren geknutseld met Anne.Vandaag was ze wel verkleed als Elsa met cadeaus mee naar school!


Via pinterest idee gevonden om handjes die alle kinderen voor de juffen moesten maken mooi te versieren. Anne heeft alles zelf geknipt!


Daarna hebben we afgelopen zondag voor de juffen een kaart gemaakt voor een cadeaubon. Samen gevouwen, geknipt en geplakt. Anne heeft alleen geverfd.


Weer via pinterest gevonden. Deze heeft Anne alleen gemaakt ( hoofd heb ik geknipt). Na al die juffen cadeaus wou ze ook zelf iets. 


Deze is voor juf Dinie. Op de paraplu staan poezen voor haar en op de jurk dieren, want daar houd ze van. Omdat Anne van Nijntje houd ook nog een hele kleine Nijn op de jurk. Het kapsel is echt juf  Dinie alleen wit haar volgens Anne. Wit kon Anne niet tekenen, dus werd het rood.



Deze is voor juf Marion. Juf Marion houd van zomer dus bloemen op paraplu. Ze houd ook van alles passend bij elkaar dus jurkje kleurt bij paraplu. Dit was de ook de eerste die we plakten. Helaas had ik niet goed naar voorbeeld gekeken en staat poppetje in de vouw. Ook ziet de juf er niet blij uit in de regen. Dat komt omdat Anne twee lippen heeft getekend en daarna rood heeft gemaakt. Daarna met haar geoefend op een vrolijk mondje. Dat ging uiteindelijk erg goed. We hebben al een heel jaar poppetjes die eruit zien of ze thuis horen op een Mexicaans dodenfeest met plak oogjes heb je dat niet.





6 opmerkingen:

  1. Wat leuk om de stof van je laatste ABC verwerkt te zien! Mooi modelletje ook.En wat zijn jullie goed bezig geweest zeg,met de cadeautjes voor de juffen! Gelukkig is je dochter dit jaar wel verkleed naar school gegaan,zou mij ook zo kunnen overkomen... Over mijn vlaggenlijn en dekbed hoes,gewoon wat katoentjes kopen en ook een keer proberen,erg leuk en éévoudig (wel veel)werk. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie jurk, leuk met die paarse details. Jullie hebben samen mooie juffencadeaus in elkaar geknutseld!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie jurk.
    En wat een leuke kaarten, superleuk idee!
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vielen Dank für deine vielen lieben Kommentare bei mir, über die ich mich immer so freue. Die karte ist allerliebst und ich habe sie als Idee gleich gepinnt.
    Einen schönen Sonntag!
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie! Je bericht komt zo vlug mogelijk op het blog!